Samantha Gaat Het Licht Zien

Van Rømmegrøtt Naar Karamellpudding

Vandaag was het een rustige dag. Qua activiteiten dan, qua weer was het allesbehalve rustig.
Het weer is niet te beheersen, dus pasten wij ons aan de wind en de regen aan en maakten een korte, ijskoude en vooral natte wandeling door Myre. Kort maar krachtig. En toen terug naar ons huisje voor een stevige, warme maaltijd.

Wat ik nu ga schrijven gaat ongelofelijk onaardig en onrespectvol klinken, dus begin ik met te zeggen dat rømmegrøt écht enorm lekker is!

Het ziet er alleen uit als behanglijm.

Rømmegrøt is een soort pap waar je suiker en kaneel overheen doet, een blokje boter in laat smelten, en flatbrød (een soort hele dunne cracker) met spekemat (bepaalde vleeswaren) bij eet. Het is echt echt ECHT enorm lekker. Maar het was best een dikke brij en het deed me toch denken aan die middagen klussen bij mijn zussen.

Na de lunch was het buiten nog niet opgeklaard, dus maakten ik en twee anderen maar een korte wandeling in de buurt van ons huisje, om daarna in het busje te springen om te vertrekken op wat ik noem een fotosafari. Het regende namelijk zo hard, en de wind wilde ook niet bepaald gaan liggen, dat we vanuit het busje naar wat mooie fotoplekjes zijn gereden en daar óf vanuit het droge busje een kiekje knipten óf even tussen de druppels door naar buiten renden. De regen hield namelijk af en toe wel op, maar kwam daarna weer net zo hard terug.
Zo heb ik enkele mooie foto's gemaakt van een zalmkwekerij en rekken die gebruikt worden om stokvissen aan te drogen. En prachtige foto's van de bergen, de wolken, de lucht en doorbrekende zonnestralen!! (Foto's volgen)

Na deze trip werd er impromptu een leesuurtje gehouden, waarna we weer heerlijk te eten kregen, met als afsluiting Het Toetje Der Toetjes: karamellpudding!!

Als toetjes briljant zijn, dan was deze geniaal! Zo lekker, zoet, luchtig! Mijn tandarts zou een rolberoerte hebben gehad als ze had gezien wat voor stuk ik wegwerkte, maar het kon me lekker niets schelen. Het was de aanval op mijn glazuur dubbel en dwars waard!

Tot slot wilde het weer na het diner nog steeds niet beteren, dus na een filmpje waarin Marjan uitleg geeft over het noorderlicht (wat we vanavond niet te zien kregen, helaas), besloot iedereen er een vroege nacht van te maken. Dat hadden we ook wel nodig om bij te komen van dat harde werken om het toetje op te eten :)

Xx,
Sam

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active