Samantha Gaat Het Licht Zien

All In

Over vandaag maar een kort verhaaltje, want we hebben ons een beetje koest gehouden.

Dat moest ook wel, want onze verkouden reisleidsters hebben ondertussen meer dan 50% van de reizigers aangestoken. Ja, zei Carla, deze reis is dan ook volledig all-in.

Marjan zei ondertussen niets meer. Die was volledig haar stem kwijt.

Maar goed, dapper als onze groep is, wij toch in het busje op weg naar een dorpje met een overdekt winkelcentrum (wat wel zo fijn was met al die wind en regen buiten). Wat ze daar ook hadden was een handwerkwinkel met leuke breipakketjes en meer wol dan ik in heel mijn leven bijeen heb gezien!

Bij terugkomst bij ons huisje ben ik nog een korte, zeer veel stormwind bevattende, wandeling wezen maken met een reisgenote en Marjan. We stonden op een dammetje en waaiden er zowat vanaf, dus toen besloten we maar om te keren.
Marjan had tijdens haar zomerreis naar Nyksund een bergwandeling gevonden en wilde ons graag meenemen. Het uitzicht zou adembenemend zijn.

Dat was de tocht naar boven ook, maar dan niet in de goede zin! (En de tocht naar beneden... daar wil ik niet meer aan denken. Ik ben blij dat ik heel die berg af ben gekomen, haha!)
Maar ze had gelijk, er was een werkelijk waar prachtig uitzicht van bovenop die berg te bewonderen. Omdat het nog steeds heel hard waaide, kon je goed zien hoe hard de golven op de rotsen beukten en hoeveel schuim dat opleverde. Prachtig!

Na het diner, met als toetje mierzoete drilpudding, kwamen de eigenaren van het huisje ons alvast gedag zeggen. De man bleek een zwak te hebben voor toetjes, dus hij kreeg meteen de overgebleven drilpudding EN het restant van de Karamellpudding voor zijn neus gezet, tot grote schrik van zijn vrouw (en hilariteit van ons). Hij at alles op, tot op de laatste kruimel, haha. En het was machtig hoor! Dus waar hij het laat... Nou ja, dat was wel duidelijk te zien. Maar hoe hij het doet, mij een raadsel.

De nieuwe rage in onze reisgroep is nu gemberthee met citroen en honing. Werkt prima tegen keelpijn, hoest, een verstopte neus en wat nog weer (bij gebrek aan whiskey om hier een hot whiskey te bouwen is dit een prima alternatief). Maar hierna was het toch echt tijd voor een vroege avond. Lekker slapen!

Xx,
Sam