Samantha Gaat Het Licht Zien

Water, Water, Walvis! En Meer Water

Vandaag werd ik wakker met keelpijn en een algeheel gevoel van miserabel zijn :( Dus vanaf nu zit ook ik aan het gemberbrouwsel!

Nu wil het zo zijn dat vandaag alweer onze laatste dag in Nyksund is, dus na een ontbijt in mijn tegenwerkende lijf te hebben gepropt (dat ging maar net goed met twee schalen scrambled eggs en zalm voor mijn neus, haha!) was het tijd om mijn tas weer in te pakken. Die begint er elke keer uitgepuilder uit te zien... Maar ik heb een extra vakje ontdekt dus er kan weer wat meer in!

Ons nieuwe verblijf in Svolvær was enorm ver rijden, dus eigenlijk hebben we vooral veel in de bus gezeten. Wel met enorm veel fotostops tussendoor en een koffiepauze met extreem lekkere worteltaart!
Via een veerpont staken we over en aan de andere kant reden we uiteindelijk door naar de Lofoten, weg van de Vesterålen. Het gebied is hier iets ruiger en de uitzichten zowaar NOG mooier!

Vooral toen ik nietsvermoedend rechts uit mijn raampje keek toen we langs een fjord reden en ik gewoon de vin van een walvis zag!!! Het was maar een fractie van een seconde, maar Marjan en de vrouw die naast haar zat werden ook hysterisch, dus toen wist ik dat ik niet hallucineerde.

Hoewel Carla dacht dat we allemaal compleet gek waren geworden met onze walvis (hij/zij heet schijnbaar Heiko).

Wij keerden uiteraard het busje om nog eens langs te rijden (de auto achter ons was ook gestopt, dus we hadden ons écht niet vergist!) maar helaas! Heiko had er geen zin meer in.

Er zat niets anders op dan maar gewoon door te rijden en onderweg te genieten van de prachtige, adembenemende uitzichten.

Serieus hè, wat is er nu mooier dan bergen?

Nou, bergen waar de mist en de wolken in blijven hangen! En waar de schaduwen overheersen, maar her en der tóch een stukje zon te zien is! Prachtig, prachtig!

Uiteindelijk kwamen we aan in Svolvær, waar een tweetal mooie, typisch Noorse rode huisjes op palen ons nieuwe verblijf vormden. Helaas paste niet de hele groep in één huisje, maar elke kamer heeft zijn eigen badkamer (of eigenlijk: elk slaapkamertje heeft zijn eigen badkamertje) dus dat maakt het weer goed. Plus, wij van het "bijhuis" zitten bovenop de wifiverbinding! Wel zo fijn, muahah.

Zo, eens kijken of ik kan slapen in deze storm. Jaja, in Nederland is het 23 graden. So what? Hier hebben we regen en bergen (met wolken ertussen!). En regen. En walvissen. En nog meer regen. En het noorderlicht! (Oké vandaag niet, maar dat komt door de regen).

Xx,
Sam

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active